Saturday, October 3, 2009

Bengkel dengan Sifu Aishah

rasanya kenal tak sapa ni....dulu slim...walaupun fizikalnyadah berubah suara tetap sama gemersik...sapa lagi ...penyanyi Aiasyah le...tapi kini dia telah menjadi sifuku...bukan dalam seni suara tapi seni kreatif....11 ogos, 12 ogos 2009 aku diminta menghadirkan diri menggantikan kakakku selama 2 hari..untuk kelas seni kreatif dibawah anjuran kementerian pembangunan wanita....tak rugi aku pegi 2 hari tu cukup bermakna banyak seni kreatif yg aku pelajari...seperti gambar2 yg aku pamerkan di bawah ni...antaranya belajar buat gelang ,rantai dan subang dari manik...dan kristal,buat bunga telur, hias bekas pot pouri,sedikit teknik sulaman reben utk sarung kusyen...buat bakul 4 segi dari suratkhabar,pastu buat pelbagai dari bahan teerbuang....dari botol mineral...cukup menarik...best tau...boleh menjana pendapatan ...dapat sijil, dapat tambah kawan2 dan dapt berniaga kecil2 kat situ...dari sini aku telah mendapat "student"...aku ajar kelas bunga reben pulak...kat diaorg...mcm tu le ceritanya...
ni aku, kawan dan cikgu yang mengajar ...pembantu cikgu aisyah...
sifu aisyah tengah mengajar cara buat bunga telur.
dia tengah menerangkan seni dari botol mineral..
bakul dari surathkabar
seni dari kertas pembalut hadiah
masa ni kelas dah nak berakhir....
sambil ngajar sambil nyanyi...hehe
sulaman reben sarung kusyen
gambar pembantu sifu


motivasi dari penganjur....

No comments:

Post a Comment